dinsdag 20 december 2011

Pipa de clown

PIPA DE CLOWN.

Om de verveling te verdrijven, want het Holiday Inn Hotel 'La Seigneurie' in Montreal lag midden in een industriegebied waar niks te beleven viel, namen 4 stewardessen één van de drie Volkswagen Kevers (die tot de beschikking van de crews stonden) en reden over de highway naar een shopping-mall ergens in de buurt.
Daar aangekomen splitsten we ons op en ik ging samen met H. een groot warenhuis binnen. Daar slenterden we een beetje doelloos rond want we hadden geen van tweeën iets op ons boodschappenlijstje staan. H. stond stil bij de cosmetische artikelen en rommelde wat tussen de poedertjes, mascara's en lippenstiften. Ik keek een beetje afwezig toe, tot ik ineens zag ik hoe ze snel één doosje met rouge, één met oogschaduw en een lippenstift oppakte en in haar handtas stopte.
'Hé, wat doe je nou ?' schrok ik.
'Heb jij dan nog nooit eens iets gejat ? ' lachte ze.
'Nou, op school deed ik dat al hoor, ' vervolgde ze, ' het geeft een enorme kick, zou jij ook eens moeten proberen!'
Ik prakkiseerde er niet over om voor een lippenstift mijn baan op het spel te zetten. Met dit argument probeerde ik haar over te halen de spullen weer terug in de schappen te leggen of er voor te betalen. Dat vond ze stom en liep van me weg in de richting van de uitgang.
Zouden ze mij als medeplichtige oppakken als zij werd gearresteerd wegens winkeldiefstal ?
We passeerden echter zonder problemen de deuren en zij maakte uitgelaten een rondedansje op de parkeerplaats.
Op de terugweg naar het hotel haalde ze de gestolen spullen uit haar tas en smeerde met de rouge twee vurig oranje cirkels op haar wangen, met de oogschaduw verfde ze haar oogleden, van onder de ogen tot aan de wenkbrauwen, knalblauw en daarna tekende ze met de lippenstift een felrode clownsmond. Zo uitgedost hing ze, gierend van het lachen, voor de achterruit en wuifde naar de achter ons rijdende auto's.
Terug in het hotel ontmoetten we de crew, die net uit Mexico was aangekomen, waar haar beste vriendin P. ook bij zat. In de crewroom haalde ze de make-up artikelen uit haar tas en vertelde aan de aanwezige crewleden over haar "stunt". Tot grote verbazing van iedereen sloeg P. nu ook aan het schilderen zodat ze er even later uitzagen als twee Pipa de Clowns !
Na enige alcoholische versnaperingen werden de dames steeds baldadiger en begonnen plannen te smeden hoe ze de boel, die avond, eens lekker op stelten zouden gaan zetten.
Daar heb ik maar niet meer op gewacht.

Dit bericht is eerder gepubliceerd in het boek "Luchtvaartverhalen", samengesteld door Aart van Wijk

Geen opmerkingen: